sty 27 2009

Przebieg rajdu


Komentarze: 1

Zawodnicy

W rajdach biorą udział dwuosobowe załogi, składające się z kierowcy i pilota. Warunkiem możliwości startu w rajdzie jest posiadanie odpowiedniej do rangi imprezy licencji rajdowej. Aby ją uzyskać należy spełnić szereg ściśle określonych kryteriów wśród których można wymienić: posiadanie prawa jazdy odpowiedniej kategorii, udokumentowane uczestnictwo w imprezach motorowych niższej rangi, pozytywne przejście badań lekarskich oraz członkostwo w automobilklubie.

Przebieg rajdu 

Właściwą rywalizację w rajdzie poprzedza rekonesans, czyli zapoznanie z trasą, podczas którego załoga sporządza notatki, za pomocą których będzie się nawigować już w czasie rywalizacji na odcinku specjalnym. Po rekonesansie, który w zależności od długości, trudności oraz rangi imprezy może trwać od jednego do trzech dni, na załogę czeka jeszcze odcinek testowy oraz badanie kontrolne startujących samochodów.

Walka na rajdzie rozpoczyna się często od startu honorowego oraz rzadziej tzw. Super OS'u, rozgrywanego wieczorem dzień przed pierwszym etapem rajdu.

Każdy rajd składa się z etapów, będących w przeważającej większości kolejnymi dniami rywalizacji. Dziś spotyka się głównie imprezy składające się od jednego do trzech etapów. W skład etapu wchodzą przejeżdżanie najczęściej dwa- lub trzykrotnie te same fragmenty trasy, rozpoczynające się i kończące parkiem serwisowym, zwane sekcjami lub pętlami. keld tatovering og piercing Każda pętla składa się z odcinka drogowego zwanego dojazdówką oraz odcinka specjalnego, podczas którego ma miejsca właściwa rywalizacja wśród startujących załóg.

Plik:Citroën Xsara WRC05.JPG

Jeżeli długość pętli jest spora, wówczas uzupełniana jest ona strefą tankowania, na którym załogi mogą uzupełnić ilość paliwa w swoim samochodzie. Pomiędzy poszczególnymi etapami znajdują się parki zamknięte.

Rajd najczęściej kończy się metą honorową, na której ma miejsce dekoracja zwycięzców oraz końcowym badaniem kontrolnym.

wszytko : :
Stanisław
26 kwietnia 2015, 19:41
witam wszystkich

niezły artykuł pozdrawiam

Dodaj komentarz